Verrekeningen

Om verrekeningen op te stellen volgt u dezelfde werkwijze als bij klassieke bouwdossiers. Hierbij houdt u rekening met volgende zaken:

  • VA1 en VA2’s voor gecombineerde dossiers stelt u voor elk aandeel apart op. Bijvoorbeeld: wanneer u overgaat tot de afrekening van vermoedelijke hoeveelheden, stelt u voor de bouwposten een VA1 op en een aparte VA1 voor de infrastructuurposten.
  • Hoewel u dezelfde formulieren gebruikt als bij de klassieke bouwdossiers, duidt u zowel in de titel van het bestand, de titel van het document zelf, en in de hoofding (rij 3 en 4) aan over welk aandeel het gaat. 

De infrastructuurwerken (bv. onderhoud) worden vaak besteld onder vermoedelijke hoeveelheden. Wanneer duidelijk is hoeveel de precieze uitgevoerde aantallen zijn, zullen de vermoedelijke hoeveelheden eerst verrekend worden via een VA1, waarna kan overgegaan worden tot de voorlopige oplevering van de onderhoudswerken. 

Formulieren

VA1 2017: afrekening van vermoedelijke hoeveelheden (.xlsm - 121 kB)

VA2 2017: wijziging aan de opdracht (.xlsm - 105 kB)

Contacteer ons. Wij helpen u graag verder.